Dagens Byggeri
Dagens Byggeri
    • Håndværk
    • Kontakt
    • Om Dagens Byggeri
    • Nyhedsbrev arkiv
    • Medieguide
    • Sponseret
  • Byggeri & Arkitektur
  • Energi & Renovering
  • Erhverv & politik
  • Anlæg
  • Håndværk
Dagens Byggeri
  • Byggeri & Arkitektur
  • Energi & Renovering
  • Erhverv & politik
  • Anlæg
  • Håndværk
  • Kontakt
  • Om Dagens Byggeri
  • Nyhedsbrev arkiv
  • Medieguide
  • Annoncørbetalt indhold
  • Sponseret

Send dit tip til redaktionen!

Felter markeret med * er påkrævede felter.

København genundersøger tilfredshed med byggesager

Erhverv | Af Kristian Troelsen | 10. maj. 2017 KL. 14:08

I 2015 var 42 procent af kunderne utilfredse med byggesagsbehandlingen i Københavns Kommune. Siden er nye forretningsgange blevet indført, og nu undersøger kommunen påny tilfredsheden. Foto: Colourbox.
95125_1
  • 95125_1

I 2015 var 42 procent af byggesagskunderne i København utilfredse med kommunens sagsbehandling. Efter flere nye tiltag vil kommunen nu undersøge, om servicen er blevet bedre.

I 2015 undersøgte Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune kundetilfredsheden, når det gjaldt byggesagsbehandlingen. Konklusionen var klar: Dialogen med byggesagskunderne skulle styrkes, og sagsbehandlingen skulle gøres mere effektiv, forudsigelig og løsningsorienteret. Sagsbehandlerne skulle også udvise større forståelse for den enkelte sag og hjælpe kunderne til at forstå og finde vej i byggesagsforløbet.

- Alle kunder skal opleve at blive ført godt igennem deres byggesager, uanset om man som professionel aktør er genganger i butikken, eller om man er privatperson og måske kun har en enkelt byggesag i løbet af sit liv. Kunderne har brug for klar besked om, hvad der skal til af oplysninger og dokumentation i deres byggesag, de skal kunne regne med en forventet sagsbehandlingstid, og de skal kunne forstå, hvorfor vores afgørelser falder ud, som de gør, siger serviceområdechef Anne-Sofie Degn i en pressemeddelelse.

God effekt

Forvaltningen kan selv se en god effekt af de mange tiltag, der er foretaget siden undersøgelsen i 2015. Blandt andet er sagsbehandlingstiden blevet kortere. Efter kundetilfredshedsundersøgelsen fra 2015, blev der sat et mål om, at andelen af utilfredse byggesagskunder skulle reduceres fra de daværende 42 procent til højest 20 procent utilfredse kunder. Forvaltningen iværksætter nu en nu tilfredshedsundersøgelse, men Anne-Sofie Degn er dog ikke sikker på, om målet allerede nu er nået.

- Vi har gjort rigtig meget for at imødekomme kundernes ønsker og behov, men det tager lang tid at implementere så stor en forandring, som vi har sat i gang. Samtidig tager det tid at ændre folks opfattelse, så det kan godt være, at kunderne endnu ikke har registreret forandringen. Vi har sat et ambitiøst mål, som jeg er spændt på, om vi når i den nye undersøgelse, men uanset hvad, vil vi arbejde videre for at nå det på sigt, siger Anne-Sofie Degn.

Resultatet af den nye tilfredshedsundersøgelse forventes at blive offentliggjort ved udgangen af august.

Del artiklen:

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Send til en ven
  • Udskriv

Tip os, hvis du har en god historie

Klik her
Klik her

Lignende artikler

  • København har sat ind over for udskældt byggesagsbehandling
  • SMVdanmark: Københavns Kommune sylter byggesagsbehandlingen
  • Ventetiden på byggesager stiger stadig
  • Boom i randrusianske byggeansøgninger op til årsskiftet
  • Borgmester advarer: Byggereglement er en mavepuster
Se flere

Sponserede artikler

  • Nyt badeværelse sparer vand med Mars-teknologi
  • Nyt på markedet: Mere sikre og effektive byggepladser
  • Ny sort tagrende til moderne byggeri
  • Badekabiner med lavt klimaaftryk til grønne byggerier fra DKbad
  • Vil gøre bæredygtighed transparent
Se flere

Tilmeld nyhedsbrev

Modtag vores aktuelle branche­nyheder i din indbakke fem gange om ugen - mandag til fredag

Annoncér i nyhedsbrevet

Tilmeld nyhedsbrev

Modtag vores aktuelle branche­nyheder i din indbakke fem gange om ugen - mandag til fredag

Annoncér i nyhedsbrevet

Dagens mest læste

  • Konkurser og opløsninger - uge 26
  • A. Enggaard skal bygge Norlys' nye hovedsæde i Aalborg
  • Ny økonomichef skal bidrage til væksten i Palsgaard Spær
  • Ny salgsdirektør skal løfte Rockfon
  • Loop bygger fremtidens demensvenlige bolig-loop i Island
  • Roskilde-entreprenør vinder stor jordopgave i ny Hillerød-bydel
  • Tårnhøje byggesagsgebyrer - for mange kommuner leverer ikke varen!
Læs alle artikler

Tilmeld nyhedsbrev

Modtag vores aktuelle branche­nyheder i din indbakke fem gange om ugen - mandag til fredag

Annoncér i nyhedsbrevet

Til toppen

Dagens byggeri sikrer den bredeste dækning af den samlede bygge- og anlægssektor

Dagens Byggeri

Kontakt

Dagens Byggeri
- en del af Byggefakta A/S
Stationsparken 25, 2. sal
2600 Glostrup
ISSN: 2445-5016
CVR: 30697812
+45 4445 6000

Redaktion

Kontakt os endelig
hvis du har en god historie,
nyhed eller pressemeddelelse.


+45 4445 6000
redaktion@dagensbyggeri.dk

Annoncering

Du kan læse mere om
annoncering i Dagens Byggeri
i Medieguiden.


+45 2380 8501
mikkel.saabye@byggefakta.dk

Support

Man-torsdag9:00 - 16:30
Fredag9:00 - 15:00
Har du problemer med sitet
eller brug for anden hjælp?

+45 4445 6000
dagensbyggeri@byggefakta.dk

Copyright © 2013-2021 Dagens byggeri - en del af Byggefakta A/S.
Læs vores behandling af personoplysninger og vilkår for brug.

Få nyhederne først

Vær på forkant med de mest aktuelle nyheder alle ugens dage. Tilmeld dig nyhedsbrevet og modtag en nyhedsoversigt fem gange om ugen - mandag til fredag - ganske gratis.


  • Facebook