Dagens Byggeri
https://www.dagensbyggeri.dk/
    • Håndværk
    • Kontakt
    • Om Dagens Byggeri
    • Nyhedsbrev arkiv
    • Medieguide
    • Sponseret
  • Byggeri & Arkitektur
  • Energi & Renovering
  • Erhverv & politik
  • Anlæg
  • Håndværk
https://www.dagensbyggeri.dk/
  • Byggeri & Arkitektur
  • Energi & Renovering
  • Erhverv & politik
  • Anlæg
  • Håndværk
  • Kontakt
  • Om Dagens Byggeri
  • Nyhedsbrev arkiv
  • Medieguide
  • Annoncørbetalt indhold
  • Sponseret

Send dit tip til redaktionen!

Felter markeret med * er påkrævede felter.

Byggevirksomheder går glip af vækst

Erhverv | Af Kristian Troelsen | 16. mar. 2016 KL. 11:57

En stor del af de danske byggevirksomheder fremhæver produkterne, selv om der er bedre forretning i at fremhæve virksomhedens troværdighed. Foto: Colourbox.
88967_1
  • 88967_1

For meget fokus på produktmarkedsføring og manglende viden om kundernes opfattelse forhindrer danske byggevirksomheder i at udnytte deres vækstpotentiale.

Selvom de fleste virksomheder inden for byggebranchen mener, de er kendt for det, de gerne vil være kendt for, er det kun 34 procent af dem, der rent faktisk har tjekket, hvordan kunderne opfatter dem. Det viser en brancheanalyse foretaget af Koncept Marketing på Byggeri '16 i Fredericia.

Koncept Marketing, der er specialiserede i branding af byggevirksomheder, har i samarbejde med analysebureauet Enigma Insight adspurgt i alt 65 virksomheder på Byggeri '16 vedrørende branding af virksomheden og deres produkter. Her mente 92 procent af virksomhederne, at de havde det rigtige image, men kun 34 procent af dem har inden for de sidste to år foretaget en kundeundersøgelse, Det betyder i bund og grund at 66 procent af virksomhedernes ikke ved, om kundernes opfattelse af virksomheden matcher, hvad de selv tror.

citat start

Når byggebranchen satser så massivt på produktbranding fremfor corporate branding, overser man, at det i virkeligheden er firmaets troværdighed, der hiver ordren i land.

Anette Maria Christensen

Indehaver, Koncept Marketing

citat slut

- Det overrasker mig, at så mange brands er udokumenterede. Vi anbefaler klart, at man får tjekket sit image i en kundeundersøgelse hvert andet år for at sikre, at virksomhedens kommunikation hænger sammen med det image, virksomheden har i virkeligheden. En kundeundersøgelse giver nemlig et godt praj om, hvad man gør godt, men også hvor der er forbedringspotentiale - og det er nødvendig viden, hvis man vil styrke sit brand, siger Anette Maria Christensen, indehaver af Koncept Marketing, i en pressemeddelelse.

Troværdighed sælger

Det kommer bag på brandingeksperten, at så få virksomheder indenfor byggeriet foretager en jævnlig kundemåling. En kundeundersøgelse har ifølge hende nemlig flere fordele.

- Man får gennem en kundeundersøgelse en værdifuld indsigt i virksomhedens brand, opfattelsen af virksomhedens produkter og kundernes købsoplevelse. Med den viden kan man optimere virksomhedens drift og service og dermed bedre imødekomme kundernes specifikke ønsker og behov. Det styrker alt sammen kundeoplevelsen og dermed også virksomhedens omdømme, siger Anette Maria Christensen.

Undersøgelsen foretaget på Byggeri '16 viste også, at hele 92 procent af de adspurgte virksomheder gerne vil være mere synlige i markedet og dermed mere kendte. Flertallet har dog mere fokus på at brande produkter frem for at brande virksomheden. En tidligere undersøgelse fra Koncept Marketing har imidlertid påvist, at troværdighed vinder over produktkvalitet i købsprocessen.

- Troværdighed skabes af virksomhedens brand. Så når byggebranchen satser så massivt på produktbranding fremfor corporate branding, overser man, at det i virkeligheden er firmaets troværdighed, der hiver ordren i land, siger Anette Maria Christensen.

Del artiklen:

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Send til en ven
  • Udskriv

Tip os, hvis du har en god historie

Klik her
Klik her

Lignende artikler

  • Base Erhverv vækster med 50 procent
  • Danske Grow Your Business tredobler væksten i Skandinavien
  • Roust Træ specialiserer sig og skifter navn
  • Casa-direktøren, der har været med på hele vækstrejsen: Vi skal altid opsøge de udfordringer, omverdenen ikke tror, vi kan lykkes med
  • Vækster eksplosivt på digitalisering af entreprenørbranchen
Se flere

Sponserede artikler

  • Gp-link: Trafikværn og støjskærm som beskytter medarbejdere og beskytter mod støj fra byggepladsen
  • Kingspan rykker nærmere sine mål for klodens helbred
  • Nu dropper byggebranchen egne regneark og griber ud efter digitalt værktøj
  • I-Wood Denmark® halverer monteringstiden med patenterede 5G låseteknologi
  • Byggebranchen har opdaget kvaliteterne ved bambus
Se flere

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev og hold dig opdateret på bygge- og anlægssektoren samtfå gratis adgang til nyheder, analyser og brancherapporter.

Annoncér i nyhedsbrevet

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev og hold dig opdateret på bygge- og anlægssektoren samtfå gratis adgang til nyheder, analyser og brancherapporter.

Annoncér i nyhedsbrevet

Dagens mest læste

  • Vindues-gigant hårdt ramt: Resultat falder 3,4 mia. kroner fra sidste år
  • Danskerne gik tomhændede hjem fra Mipim. Og så alligevel ikke...
  • To Henning Larsen-folk skal styrke Norrøns tværfaglighed
  • Tjekliste: Sådan bygger vi, så bygningen nemt kan skilles ad
  • Ny beton-direktør skal drive Spæncom i en grønnere retning
  • Halvsolgt og med højrøde tal satser Scandi Byg benhårdt på en turnaround
  • Stramt finanslovsforslag får ris og ros fra byggeriet
  • Byggeri'23: Leverandør vinder ny pris for genanvendelse af facader
  • Populær Aarhus-bydel: 2 salg af over 100 lejligheder på 3 uger
Læs alle artikler

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev og hold dig opdateret på bygge- og anlægssektoren samtfå gratis adgang til nyheder, analyser og brancherapporter.

Annoncér i nyhedsbrevet

Til toppen

Dagens byggeri sikrer den bredeste dækning af den samlede bygge- og anlægssektor

Dagens Byggeri

Kontakt

Dagens Byggeri
- en del af Byggefakta A/S
Stationsparken 25, 2. sal
2600 Glostrup
ISSN: 2445-5016
CVR: 30697812
+45 4445 6000

Redaktion

Kontakt os endelig
hvis du har en god historie,
nyhed eller pressemeddelelse.


+45 4445 6000
redaktion@dagensbyggeri.dk

Annoncering

Du kan læse mere om
annoncering i Dagens Byggeri
i Medieguiden.


+45 2210 5272
Adam.berg@byggefakta.dk
+45 2380 8501
mikkel.saabye@byggefakta.dk

Support

Man-torsdag9:00 - 16:30
Fredag9:00 - 15:00
Har du problemer med sitet
eller brug for anden hjælp?

+45 4445 6000
dagensbyggeri@byggefakta.dk

Copyright © 2013-2021 Dagens byggeri - en del af Byggefakta A/S.
Læs vores behandling af personoplysninger og vilkår for brug.

Få nyhederne først

Vær på forkant med de mest aktuelle nyheder alle ugens dage. Tilmeld dig nyhedsbrevet og modtag en nyhedsoversigt fem gange om ugen - mandag til fredag - ganske gratis.


  • Facebook