CG Jensen på charmeoffensiv
Erhverv | Af Kim Ebbesen |
Bygge- og anlægsentreprenøren har under overskriften "Good Things" netop lanceret et nyt slogan og en anderledes reklamefilm, der skal være med til at sætte ord og billeder på en vigtig del af virksomhedens tankegods.
Baggrunden for tiltaget har ikke været at sætte spot på CG Jensens kompetencer og projekter, men at vise noget helt grundlæggende for virksomhedens generelle virkelyst. Ikke kun for kunder og samarbejdspartnere, men i høj grad også internt. For den administrerende direktør i CG Jensen A/S, Michael S. Larsen, har det været en sjov oplevelse at få et reklamebureaus svar på et godt slogan, samt præsentere CG Jensen visuelt for en lidt bredere offentlighed.
- Vi er normalt ikke en virksomhed, der benytter os så meget af PR og reklame på denne her måde. Men vi syntes, at den reklamefilm som Shoot Happens har udviklet for os i et meget konstruktivt samarbejde sidder lige i skabet, såvel i dens stil og udtryk, som i forhold til vores egen selvopfattelse som virksomhed. At vi ikke tager os selv så pokkers højtideligt og forstår betydningen af de gode ting og nære værdier, lyder det fra Michael S. Larsen.
Små budskaber
At glimtet i øjet er der, vil man også opdage, hvis man nærstuderer filmen og finder et par små drilske referencer til resten af byggebranchen.
En svær opgave Instruktøren af "Good Things", Sune Svanborg Sørensen, havde fra starten en klar opfattelse af, hvordan filmens udtryk og æstetik skulle præsenteres:
- Følelsen. Det var en klar ambition fra starten, at gengive en følelse af arbejdsglæde, så man får et smil på læben, når man ser filmen. Og det synes jeg, vi har opnået, forklarer Sune Svanborg Sørensen, der ser gode muligheder i at udvikle universet endnu mere.
- Vi har kun fortalt én historie fra ét perspektiv, men CG Jensen arbejder med utrolig mange områder og mange typer mennesker. Derfor ser vi det lige nu som det første skridt i en større og utrolig vigtig kommunikationsproces hos CG Jensen, der handler om at arbejde med og formidle, hvor vigtigt det er at elske det man laver og at gå glad på arbejde hver dag. Der er både rum til flere film indenfor universet, men så sandelig også til at dokumentere og møde "ægte" mennesker fra CG Jensen og høre deres historier, siger Sune Svanborg Sørensen.
For CG Jensens vedkommende skal reklamen være med til at give samarbejdspartnere og virksomhedens egne ansatte et smil på læben. Man vil derfor ikke se CG Jensen i en stor markedsføringskampagne på de tunge medier for at promovere den nye reklamefilm.
- Det her er jo ikke en reklame, som skal præsenteres på landsdækkende tv, men er mere tænkt som et varmt lille indslag på vores hjemmeside og de sociale fora. Det er det, der er tanken med filmen i første omgang, siger adm. direktør Michael S. Larsen.