Dagens Byggeri
Dagens Byggeri
    • Håndværk
    • Kontakt
    • Om Dagens Byggeri
    • Nyhedsbrev arkiv
    • Medieguide
    • Sponseret
  • Byggeri & Arkitektur
  • Energi & Renovering
  • Erhverv & politik
  • Anlæg
  • Håndværk
Dagens Byggeri
  • Byggeri & Arkitektur
  • Energi & Renovering
  • Erhverv & politik
  • Anlæg
  • Håndværk
  • Kontakt
  • Om Dagens Byggeri
  • Nyhedsbrev arkiv
  • Medieguide
  • Annoncørbetalt indhold
  • Sponseret

Send dit tip til redaktionen!

Felter markeret med * er påkrævede felter.

CG Jensen på charmeoffensiv

Erhverv | Af Kim Ebbesen | 5. feb. 2016 KL. 11:29

CG Jensen har utraditionelt skabt en reklamefilm om deres virksomhed. Screendump fra videoen.
88363_1
  • Play
    YouTube
  • 88363_1

Bygge- og anlægsentreprenøren har under overskriften "Good Things" netop lanceret et nyt slogan og en anderledes reklamefilm, der skal være med til at sætte ord og billeder på en vigtig del af virksomhedens tankegods.

Baggrunden for tiltaget har ikke været at sætte spot på CG Jensens kompetencer og projekter, men at vise noget helt grundlæggende for virksomhedens generelle virkelyst. Ikke kun for kunder og samarbejdspartnere, men i høj grad også internt. For den administrerende direktør i CG Jensen A/S, Michael S. Larsen, har det været en sjov oplevelse at få et reklamebureaus svar på et godt slogan, samt præsentere CG Jensen visuelt for en lidt bredere offentlighed.

- Vi er normalt ikke en virksomhed, der benytter os så meget af PR og reklame på denne her måde. Men vi syntes, at den reklamefilm som Shoot Happens har udviklet for os i et meget konstruktivt samarbejde sidder lige i skabet, såvel i dens stil og udtryk, som i forhold til vores egen selvopfattelse som virksomhed. At vi ikke tager os selv så pokkers højtideligt og forstår betydningen af de gode ting og nære værdier, lyder det fra Michael S. Larsen.

Små budskaber

At glimtet i øjet er der, vil man også opdage, hvis man nærstuderer filmen og finder et par små drilske referencer til resten af byggebranchen.

En svær opgave Instruktøren af "Good Things", Sune Svanborg Sørensen, havde fra starten en klar opfattelse af, hvordan filmens udtryk og æstetik skulle præsenteres:

- Følelsen. Det var en klar ambition fra starten, at gengive en følelse af arbejdsglæde, så man får et smil på læben, når man ser filmen. Og det synes jeg, vi har opnået, forklarer Sune Svanborg Sørensen, der ser gode muligheder i at udvikle universet endnu mere.

- Vi har kun fortalt én historie fra ét perspektiv, men CG Jensen arbejder med utrolig mange områder og mange typer mennesker. Derfor ser vi det lige nu som det første skridt i en større og utrolig vigtig kommunikationsproces hos CG Jensen, der handler om at arbejde med og formidle, hvor vigtigt det er at elske det man laver og at gå glad på arbejde hver dag. Der er både rum til flere film indenfor universet, men så sandelig også til at dokumentere og møde "ægte" mennesker fra CG Jensen og høre deres historier, siger Sune Svanborg Sørensen.

For CG Jensens vedkommende skal reklamen være med til at give samarbejdspartnere og virksomhedens egne ansatte et smil på læben. Man vil derfor ikke se CG Jensen i en stor markedsføringskampagne på de tunge medier for at promovere den nye reklamefilm.

- Det her er jo ikke en reklame, som skal præsenteres på landsdækkende tv, men er mere tænkt som et varmt lille indslag på vores hjemmeside og de sociale fora. Det er det, der er tanken med filmen i første omgang, siger adm. direktør Michael S. Larsen.

Del artiklen:

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Send til en ven
  • Udskriv

Tip os, hvis du har en god historie

Klik her
Klik her

Fakta

Om CG Jensen

CG Jensen A/S er et dansk selskab med rødder tilbage til 1930'erne.

De tilbyder blandt andet funderings- og rammearbejde, vandbygning, betonarbejde, jord- og kloakarbejde, forsyningsledninger samt job ved bane og vej.

De udfører nybyggeri i hoved- og totalentrepriser indenfor alment og privat boligbyggeri, erhvervsbyggeri og institutionsbyggeri.

Sponserede artikler

  • Veldesignet ophængssystem sparer montagetid
  • Facader i særklasse med dekton
  • Uniplan støber 35.000 m2 hurtigt tørrende undergulve
  • Lette vådrumsplader sparer tid i badeværelset
  • Ambiente tænker arbejdspladsen indefra og ud
Se flere

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev og hold dig opdateret på bygge- og anlægssektoren samtfå gratis adgang til nyheder, analyser og brancherapporter.

Annoncér i nyhedsbrevet

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev og hold dig opdateret på bygge- og anlægssektoren samtfå gratis adgang til nyheder, analyser og brancherapporter.

Annoncér i nyhedsbrevet

Dagens mest læste

  • Højesteret har talt: Slut med at stjæle kommunens jord
  • Konkurser og opløsninger - uge 5
  • Konsortium skriver under på Jernbanebyen - og samler ejerskabet af hele området
  • HusCompagniet hænger i - opfører 52 bæredygtige rækkehuse
  • Milliard-omsætning: Teknikentreprenør lander bedste regnskab nogensinde
  • Entreprenør udvider direktionen - og frigør ressourcer til vækst og udvikling
  • Byggecentre skal gøre bæredygtighed forståelig
  • 16.000 m2: Solceller dækker både taget og energiforbruget på Bella Center
  • Hvidovre-drøm om overdækket motorvej kan blive virkelig med EU-hjælp
Læs alle artikler

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev og hold dig opdateret på bygge- og anlægssektoren samtfå gratis adgang til nyheder, analyser og brancherapporter.

Annoncér i nyhedsbrevet

Til toppen

Dagens byggeri sikrer den bredeste dækning af den samlede bygge- og anlægssektor

Dagens Byggeri

Kontakt

Dagens Byggeri
- en del af Byggefakta A/S
Stationsparken 25, 2. sal
2600 Glostrup
ISSN: 2445-5016
CVR: 30697812
+45 4445 6000

Redaktion

Kontakt os endelig
hvis du har en god historie,
nyhed eller pressemeddelelse.


+45 4445 6000
redaktion@dagensbyggeri.dk

Annoncering

Du kan læse mere om
annoncering i Dagens Byggeri
i Medieguiden.


+45 2210 5272
Adam.berg@byggefakta.dk
+45 2380 8501
mikkel.saabye@byggefakta.dk

Support

Man-torsdag9:00 - 16:30
Fredag9:00 - 15:00
Har du problemer med sitet
eller brug for anden hjælp?

+45 4445 6000
dagensbyggeri@byggefakta.dk

Copyright © 2013-2021 Dagens byggeri - en del af Byggefakta A/S.
Læs vores behandling af personoplysninger og vilkår for brug.

Få nyhederne først

Vær på forkant med de mest aktuelle nyheder alle ugens dage. Tilmeld dig nyhedsbrevet og modtag en nyhedsoversigt fem gange om ugen - mandag til fredag - ganske gratis.


  • Facebook