Dagens Byggeri
Dagens Byggeri
    • Håndværk
    • Kontakt
    • Om Dagens Byggeri
    • Nyhedsbrev arkiv
    • Medieguide
    • Sponseret
  • Byggeri & Arkitektur
  • Energi & Renovering
  • Erhverv & politik
  • Anlæg
  • Håndværk
Dagens Byggeri
  • Byggeri & Arkitektur
  • Energi & Renovering
  • Erhverv & politik
  • Anlæg
  • Håndværk
  • Kontakt
  • Om Dagens Byggeri
  • Nyhedsbrev arkiv
  • Medieguide
  • Annoncørbetalt indhold
  • Sponseret

Send dit tip til redaktionen!

Felter markeret med * er påkrævede felter.

Bricks: Projekter skal sælges i 3d

Arkitektur | Af Torben Jastram | 30. sep. 2015 KL. 13:41

Visualisering: Dimension Design.
86533_1
Visualisering: Dimension Design.
86533_2
Illustration: Dimension Design.
86533_3
Visualisering: Dimension Design.
86533_4
  • 86533_1
  • 86533_2
  • 86533_3
  • 86533_4

For ejendomsudviklere er det en udfordring at få udarbejdet markedsføringsmateriale, som kan sælge boliger på projektstadiet.

- Man køber jo ikke kun boliger med hjernen, men i høj grad også med hjertet, og vi har i nogle tilfælde haft svært ved at formidle vores designmæssige og arkitektoniske visioner til de mennesker, der skal købe boliger på projektstadiet, fortæller Elsebeth Gutheil Stoker, administrationschef i ejendoms- og projektudviklingsselskabet Bricks.

Hos Bricks kender man alt for godt udfordringen med at få salgs- og markedsføringsmaterialet til at formidle den arkitektoniske version - simpelthen fordi det tilgængelige materiale er for informationstungt, og de fleste almindelige reklamebureauer ikke har den tekniske baggrund, der skal til for at kunne forstå baggrundsmaterialet:

citat start

Køber skal kunne mærke stemningen i boligen og få en klar fornemmelse af pladsforholdene, lysindfaldet, materialevalget osv.

Administrationschef Elsebeth Gutheil Stoker

Bricks

citat slut

- Som fagpersoner er vi jo vant til at læse tekniske tegninger, men vi kan simpelthen ikke forvente, at ganske almindelige mennesker skal kunne træffe så vigtig en beslutning som et boligkøb på den baggrund. En bolig sælger ikke sig selv på en planløsning og et par flygtige arkitektstreger. Køber skal kunne mærke stemningen i boligen og få en klar fornemmelse af pladsforholdene, lysindfaldet, materialevalget osv., siger Elsebeth Gutheil Stoker.

Fiktiv boligreportage

Hun fremhæver, at den digitale revolution har højnet vores forventninger til de visuelle aspekter af salgsmaterialet ganske markant. Det gælder ikke kun boligkøbere, men i høj grad også samarbejdspartnere på ejendomsudviklingsprojekter.

Et af de seneste - og vigtigste - projekter i Bricks' portefølje er projektet Klostergaarden centralt i Aarhus - et prestigeprojekt, der omfatter 46 ejerlejligheder og en restaurant i stueetagen.

Klostergaarden er en tidligere erhvervsejendom, der bliver omdannet til lejligheder med yngre singler som primær målgruppe - og dermed hovedsageligt førstegangskøbere.

Her har Bricks for første gang samarbejdet med tegnestuen Dimension Design, som kan forvandle tunge tekniske dokumenter til materiale, der nærmest som en boligreportage kan give et solidt visuelt indtryk af den færdige bolig - også for private købere.

- Når Dimension Design har været inde over materialet, kan køber nærmest lugte den friske maling, føle de varme træsorter, den kølige corian-bordplade og høre dæmpet jazz-musik i baggrunden. De 3d-billeder, der skal sælge varen, er lige så livagtige som fotos. Og det er de også nødt til at være, siger Elsebeth Gutheil Stoker.

Tegner fremtidens boliger

Derfor har Dimension Design specialiseret sig i at kombinere discipliner, der ellers traditionelt hører til i tre forskellige brancher: arkitektur, 3d-visualisering og design. Det giver bureauet et unikt udgangspunkt for rådgivning af netop udviklingsselskaber.

- Vi går ind og deltager som sparringspartner i udviklingen af markedsføringsmaterialet, og i den sammenhæng agerer vi både tekniske tegnere, reklamebureau og stylister, forklarer indehaver Uffe Bengaard fra Dimension Design og tilføjer:

- Vi er klar over, hvor ledningerne og ventilationen løber og kan derfor lave tegninger, der er mere korrekte end et reklamebureau har mulighed for. Samtidig kan vi se mulighederne i arkitektens design og forstå de tanker, der ligger bag. Og vi ved, hvordan de skal sælges. Endelig har vi fotografens forståelse for, hvad der er et godt billede.

Del artiklen:

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Send til en ven
  • Udskriv

Tip os, hvis du har en god historie

Klik her
Klik her

Lignende artikler

  • 'Partnering'-samarbejde kan føre til store CO2-reduktioner
  • Nicolinehus: Komplette facadeelementer med færdigmonterede vinduer
  • Direktionen vokser hos aarhusiansk udvikler
  • A. Enggaard sælger boligprojekt i Fredericia til Niam
  • Idealcombi vinder ny ordre til Nicolinehus
Se flere

Sponserede artikler

  • Sprøjter undergulv på i 110 meters højde
  • Projektstyringsværktøj skaber rød tråd mellem projekt og økonomi
  • Æstetisk glasovenlys med komfort egenskaber og brandventilation
  • Jackon Thermomur® giver stærke ydervægge og stor designfrihed
Se flere

Tilmeld nyhedsbrev

Modtag vores aktuelle branche­nyheder i din indbakke fem gange om ugen - mandag til fredag

Annoncér i nyhedsbrevet

Tilmeld nyhedsbrev

Modtag vores aktuelle branche­nyheder i din indbakke fem gange om ugen - mandag til fredag

Annoncér i nyhedsbrevet

Dagens mest læste

  • Storentreprenør: Værsgo medarbejdere, I har fortjent det!
  • NCC pakker nordsjællandsk hospital ind i træ
  • 13 kommuner vil slække på reglerne for byggesager
  • Herning snupper to nye struktøruddannelser
  • Kommune får Realdania-støtte til et bedre indeklima
  • Klimaklar limproducent arbejder sig grønnere
  • Nyt midtjysk medlem i Bravida-familien
Læs alle artikler

Tilmeld nyhedsbrev

Modtag vores aktuelle branche­nyheder i din indbakke fem gange om ugen - mandag til fredag

Annoncér i nyhedsbrevet

Til toppen

Dagens byggeri sikrer den bredeste dækning af den samlede bygge- og anlægssektor

Dagens Byggeri

Kontakt

Dagens Byggeri
- en del af Byggefakta A/S
Stationsparken 25, 2. sal
2600 Glostrup
ISSN: 2445-5016
CVR: 30697812
+45 4445 6000

Redaktion

Kontakt os endelig
hvis du har en god historie,
nyhed eller pressemeddelelse.


+45 4445 6000
redaktion@dagensbyggeri.dk

Annoncering

Du kan læse mere om
annoncering i Dagens Byggeri
i Medieguiden.


+45 2380 8501
mikkel.saabye@byggefakta.dk

Support

Man-torsdag9:00 - 16:30
Fredag9:00 - 15:00
Har du problemer med sitet
eller brug for anden hjælp?

+45 4445 6000
dagensbyggeri@byggefakta.dk

Copyright © 2013-2021 Dagens byggeri - en del af Byggefakta A/S.
Læs vores behandling af personoplysninger og vilkår for brug.

Få nyhederne først

Vær på forkant med de mest aktuelle nyheder alle ugens dage. Tilmeld dig nyhedsbrevet og modtag en nyhedsoversigt fem gange om ugen - mandag til fredag - ganske gratis.


  • Facebook