Dagens Byggeri
https://www.dagensbyggeri.dk/
    • Håndværk
    • Kontakt
    • Om Dagens Byggeri
    • Nyhedsbrev arkiv
    • Medieguide
    • Sponseret
  • Byggeri & Arkitektur
  • Energi & Renovering
  • Erhverv & politik
  • Anlæg
  • Håndværk
https://www.dagensbyggeri.dk/
  • Byggeri & Arkitektur
  • Energi & Renovering
  • Erhverv & politik
  • Anlæg
  • Håndværk
  • Kontakt
  • Om Dagens Byggeri
  • Nyhedsbrev arkiv
  • Medieguide
  • Annoncørbetalt indhold
  • Sponseret

Send dit tip til redaktionen!

Felter markeret med * er påkrævede felter.

Miljøborgmester: Drop havnetunnel i stedet

Politik | Af Niels Johan Juel Jensen | 16. sep. 2015 KL. 10:14

Købehavns teknik- og miljøborgmester Morten Kabell så hellere, transportministeren sløjfer undersøgelserne af den omdiskuterede havnetunnel. Foto: Colourbox.
86335_1
  • 86335_1

Købehavns teknik- og miljøborgmester Morten Kabell er langt fra tilfreds med, at transportministeren dropper undersøgelse af mulige letbaner og BRT-busser.

Transportminister Hans Christian Schmidt har meldt ud, at de 17,5 millioner kroner, der ellers var afsat på Finansloven for i år til analyse af mulige letbaner og BRT-busser i hovedstadsområdet, trækkes tilbage, da der ikke er midler til det.

Den udmelding vækker både undren og forargelse hos Købehavns teknik- og miljøborgmester Morten Kabell. Det skriver Ingeniøren.

citat start

Ministeren dropper en analyse, der kunne have gjort os alle sammen klogere på, hvordan vi får skabt bedre mobilitet i hovedstaden.

Morten Kabell
Købehavns teknik- og miljøborgmester

citat slut

- Ministeren dropper en analyse, der kunne have gjort os alle sammen klogere på, hvordan vi får skabt bedre mobilitet i hovedstaden. Og jeg forstår ikke, at en minister mener, at det kan være tilfredsstillende for beslutningstagerne på Christiansborg og her i hovedstaden, siger Morten Kabell til Ingeniøren.

Drop havnetunnelen

Han bringer i stedet den omdiskuterede havnetunnel på banen - som han i øvrigt er erklæret modstander af. For hvis ministeren vil spare penge, mener Morten Kabell, han burde sløjfe undersøgelserne af dette projekt.

- Det ville give bedre mening, fordi vi allerede ved fra Trængselskommissionen, at en havnetunnel ikke vil give mindre trafik og højere fremkommelighed i København, men til gengæld vil koste over 20 milliarder kroner at gennemføre. Så der er ikke megen ny viden at hente dér, siger han til Ingeniøren.

Del artiklen:

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Send til en ven
  • Udskriv

Tip os, hvis du har en god historie

Klik her
Klik her

Lignende artikler

  • Ikke penge til BRT-analyse
  • Rapport sår tvivl om letbaneprojekt
  • Politisk aftale om større statslig styring af letbaneselskabet i Ring 3
  • Letbane i København får 43.000 passagerer i døgnet
  • Danske letbaner er ikke dyrere end udenlandske
Se flere

Sponserede artikler

  • Gp-link: Trafikværn og støjskærm som beskytter medarbejdere og beskytter mod støj fra byggepladsen
  • Kingspan rykker nærmere sine mål for klodens helbred
  • Nu dropper byggebranchen egne regneark og griber ud efter digitalt værktøj
  • I-Wood Denmark® halverer monteringstiden med patenterede 5G låseteknologi
  • Byggebranchen har opdaget kvaliteterne ved bambus
Se flere

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev og hold dig opdateret på bygge- og anlægssektoren samtfå gratis adgang til nyheder, analyser og brancherapporter.

Annoncér i nyhedsbrevet

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev og hold dig opdateret på bygge- og anlægssektoren samtfå gratis adgang til nyheder, analyser og brancherapporter.

Annoncér i nyhedsbrevet

Dagens mest læste

  • Vindues-gigant hårdt ramt: Resultat falder 3,4 mia. kroner fra sidste år
  • To Henning Larsen-folk skal styrke Norrøns tværfaglighed
  • Der bliver kræset om byfællesskabet i ny Køge-bydel
  • 100.000 flere københavnere: Kampen om de vandnære boliger intensiveres
  • DAC viser dansk arkitekturhistorie frem for hele verden
  • Over 11.000 m2 tager form: Et trækplaster for Esbjerg
  • Efterlyser håndværkerfradrag i finanslov
  • "Historisk aftale" med Tyskland - Danmark kan blive storeksportør af grøn brint
  • Bygma tilslutter sig klimaalliance - kunder trækkes i grønnere retning
Læs alle artikler

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev og hold dig opdateret på bygge- og anlægssektoren samtfå gratis adgang til nyheder, analyser og brancherapporter.

Annoncér i nyhedsbrevet

Til toppen

Dagens byggeri sikrer den bredeste dækning af den samlede bygge- og anlægssektor

Dagens Byggeri

Kontakt

Dagens Byggeri
- en del af Byggefakta A/S
Stationsparken 25, 2. sal
2600 Glostrup
ISSN: 2445-5016
CVR: 30697812
+45 4445 6000

Redaktion

Kontakt os endelig
hvis du har en god historie,
nyhed eller pressemeddelelse.


+45 4445 6000
redaktion@dagensbyggeri.dk

Annoncering

Du kan læse mere om
annoncering i Dagens Byggeri
i Medieguiden.


+45 2210 5272
Adam.berg@byggefakta.dk
+45 2380 8501
mikkel.saabye@byggefakta.dk

Support

Man-torsdag9:00 - 16:30
Fredag9:00 - 15:00
Har du problemer med sitet
eller brug for anden hjælp?

+45 4445 6000
dagensbyggeri@byggefakta.dk

Copyright © 2013-2021 Dagens byggeri - en del af Byggefakta A/S.
Læs vores behandling af personoplysninger og vilkår for brug.

Få nyhederne først

Vær på forkant med de mest aktuelle nyheder alle ugens dage. Tilmeld dig nyhedsbrevet og modtag en nyhedsoversigt fem gange om ugen - mandag til fredag - ganske gratis.


  • Facebook