Dagens Byggeri
https://www.dagensbyggeri.dk/
    • Håndværk
    • Kontakt
    • Om Dagens Byggeri
    • Nyhedsbrev arkiv
    • Medieguide
    • Sponseret
  • Byggeri & Arkitektur
  • Energi & Renovering
  • Erhverv & politik
  • Anlæg
  • Håndværk
https://www.dagensbyggeri.dk/
  • Byggeri & Arkitektur
  • Energi & Renovering
  • Erhverv & politik
  • Anlæg
  • Håndværk
  • Kontakt
  • Om Dagens Byggeri
  • Nyhedsbrev arkiv
  • Medieguide
  • Annoncørbetalt indhold
  • Sponseret

Send dit tip til redaktionen!

Felter markeret med * er påkrævede felter.

VVS-folk lærte købmandskab

Erhverv | Af Torben Jastram | 7. jul. 2015 KL. 10:00

: Vvs-installatørernes avance er noget højere, hvis kunden til sin Geberit-indbygningscisterne vælger en betjeningsplade i rustfrit stål eller glas frem for den hvide standardmodel i plastik.
85470_1
  • 85470_1

Håndværkere blev bedre købmænd - og projektet skabte mere tilfredse kunder.

Hos Geberit bekræfter den danske landechef Bent Knudsen, at salget af Geberits mest eksklusive produkter til badeværelset er vokset, siden virksomheden søsatte et nyt uddannelsesprojekt for et år siden.

Projektet går ud på at hjælpe danske vvs-installatører til at blive engagerede sælgere, så de på den måde kan tilbyde deres kunder en bedre service og samtidig styrke både deres egen og Geberits forretning.

citat start

Det kan være grænseoverskridende for vvs-installatører at påtage sig rollen som sælgere. De opfatter sig selv som håndværkere.

Landechef Bent Knudsen

Geberit

citat slut

- Ud over at de dyrere produkter er æstetisk flottere og har langt flere funktioner end standardprodukterne, giver de også slutkunden mulighed for at sætte sit eget personlige præg på produktet, så det eksempelvis matcher fliserne i badeværelset, forklarer Bent Knudsen.

Han lægger heller ikke skjul på, at optimismen er ved at vende tilbage blandt de danske forbrugere efter flere år med økonomisk krise. Folk vil godt betale mere for høj kvalitet og flot design.

Konservativ branche

Formålet med Geberit-salgskurserne er både at gøre op med fastgroede traditioner og at øge indtjeningen i en konservativ branche.

Men det handler også om at åbne kundernes øjne for fordelene ved at bruge en professionel fagmand i stedet for at købe vvs-produkter på nettet eller i et byggemarked for efterfølgende selv at kaste sig ud i at installere dem.

Foreløbig har Geberit haft 25 vvs-installatører over hele landet på skolebænken for at blive bedre købmænd. De er alle håndplukkede installatører med speciale i badeværelsesløsninger.

- Det kan være grænseoverskridende for vvs-installatører at påtage sig rollen som sælgere. De opfatter sig selv som håndværkere. Men den tradition har vi sammen med de installatører, som kan se en fordel i det, valgt at aflive. Med gode resultater, siger Bent Knudsen.

Kan øge indtjeningen

Geberit har således bevidst udvalgt de installatører, som har en forretningsmodel, der gør dem i stand til at bruge, hvad de har lært på salgskurset, når de giver et tilbud til familien Danmark.

- Vi kan se en klar tendens til, at installatører med fokus på rådgivning af kunden og mersalg i langt højere grad kan øge indtjeningen, siger Bent Knudsen.

Kim Bøgholm, overmontør hos Bedre Bad Odder, kan godt skrive under på, at vvs-branchen i mange år har svigtet kunderne ved kun at tilbyde dem én løsning til deres nye badeværelse.

- Kunderne bliver glade, når vi præsenterer dem for flere valgmuligheder, og vores erfaring er, at de fleste rent faktisk vælger opad, hvad angår pris og kvalitet. Man skal heller ikke være blind for, at det i næsten alle tilfælde er kvinden i huset, der afgør, hvordan badeværelset skal se ud. Så badeværelsesreklamer rettet mod mænd er spild af penge, siger han.

Del artiklen:

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Send til en ven
  • Udskriv

Tip os, hvis du har en god historie

Klik her
Klik her

Fakta

Om projektet

I april 2014 blev Geberits sælgere uddannet til at rådgive vvs-installatørerne om at øge salgsindsatsen.

Derefter blev det muligt for vvs-firmaerne at bestille et gratis salgsarrangement hos Geberit. Foreløbig har 25 været på skolebænken, og Geberit er i dialog mere flere.

Kurset indeholder tips og tricks til konkrete salgsteknikker og præsentation af produkttyper med potentiale for mersalg.

Geberits kurser gennemføres i et af Geberits kunde- og kompetencecentre i Lystrup ved Aarhus eller Albertslund, så indholdet kan tilpasses det enkelte vvs-firma.

Lignende artikler

  • Bravida styrker tilstedeværelsen i Odense og omegn
  • Præfabrikation hjælper NCC til nye højder
  • Geberit runder en milliard eksemplarer af Mapress
  • Erhvervsskole uddanner håndværkere til digitale løsninger
  • Deloitte: Mangel på arbejdskraft rammer installatører
Se flere

Sponserede artikler

  • Gp-link: Trafikværn og støjskærm som beskytter medarbejdere og beskytter mod støj fra byggepladsen
  • Kingspan rykker nærmere sine mål for klodens helbred
  • Nu dropper byggebranchen egne regneark og griber ud efter digitalt værktøj
  • I-Wood Denmark® halverer monteringstiden med patenterede 5G låseteknologi
  • Byggebranchen har opdaget kvaliteterne ved bambus
Se flere

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev og hold dig opdateret på bygge- og anlægssektoren samtfå gratis adgang til nyheder, analyser og brancherapporter.

Annoncér i nyhedsbrevet

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev og hold dig opdateret på bygge- og anlægssektoren samtfå gratis adgang til nyheder, analyser og brancherapporter.

Annoncér i nyhedsbrevet

Dagens mest læste

  • Vindues-gigant hårdt ramt: Resultat falder 3,4 mia. kroner fra sidste år
  • Danskerne gik tomhændede hjem fra Mipim. Og så alligevel ikke...
  • To Henning Larsen-folk skal styrke Norrøns tværfaglighed
  • Tjekliste: Sådan bygger vi, så bygningen nemt kan skilles ad
  • Ny beton-direktør skal drive Spæncom i en grønnere retning
  • Halvsolgt og med højrøde tal satser Scandi Byg benhårdt på en turnaround
  • Stramt finanslovsforslag får ris og ros fra byggeriet
  • Byggeri'23: Leverandør vinder ny pris for genanvendelse af facader
  • Populær Aarhus-bydel: 2 salg af over 100 lejligheder på 3 uger
Læs alle artikler

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev og hold dig opdateret på bygge- og anlægssektoren samtfå gratis adgang til nyheder, analyser og brancherapporter.

Annoncér i nyhedsbrevet

Til toppen

Dagens byggeri sikrer den bredeste dækning af den samlede bygge- og anlægssektor

Dagens Byggeri

Kontakt

Dagens Byggeri
- en del af Byggefakta A/S
Stationsparken 25, 2. sal
2600 Glostrup
ISSN: 2445-5016
CVR: 30697812
+45 4445 6000

Redaktion

Kontakt os endelig
hvis du har en god historie,
nyhed eller pressemeddelelse.


+45 4445 6000
redaktion@dagensbyggeri.dk

Annoncering

Du kan læse mere om
annoncering i Dagens Byggeri
i Medieguiden.


+45 2210 5272
Adam.berg@byggefakta.dk
+45 2380 8501
mikkel.saabye@byggefakta.dk

Support

Man-torsdag9:00 - 16:30
Fredag9:00 - 15:00
Har du problemer med sitet
eller brug for anden hjælp?

+45 4445 6000
dagensbyggeri@byggefakta.dk

Copyright © 2013-2021 Dagens byggeri - en del af Byggefakta A/S.
Læs vores behandling af personoplysninger og vilkår for brug.

Få nyhederne først

Vær på forkant med de mest aktuelle nyheder alle ugens dage. Tilmeld dig nyhedsbrevet og modtag en nyhedsoversigt fem gange om ugen - mandag til fredag - ganske gratis.


  • Facebook