Dagens Byggeri
Dagens Byggeri
    • Håndværk
    • Kontakt
    • Om Dagens Byggeri
    • Nyhedsbrev arkiv
    • Medieguide
    • Sponseret
  • Byggeri & Arkitektur
  • Energi & Renovering
  • Erhverv & politik
  • Anlæg
  • Håndværk
Dagens Byggeri
  • Byggeri & Arkitektur
  • Energi & Renovering
  • Erhverv & politik
  • Anlæg
  • Håndværk
  • Kontakt
  • Om Dagens Byggeri
  • Nyhedsbrev arkiv
  • Medieguide
  • Annoncørbetalt indhold
  • Sponseret

Send dit tip til redaktionen!

Felter markeret med * er påkrævede felter.

Danskerne vil have troværdige håndværkere

Håndværk | Af Maria Hesselvig Lange | 10. dec. 2014 KL. 12:50

Glem alt om at konkurrere på prisen. Ifølge en ny undersøgelse fra Dansk Byggeri rangerer troværdige håndværkere over billige håndværkere. Foto: Colourbox.
82621_1
  • 82621_1

Når forbrugerne skal vælge deres håndværker, betyder prisen mindre, end man skulle tro. I stedet lægger forbrugerne vægt på troværdighed og topkvalitet, viser en ny undersøgelse fra Dansk Byggeri.

Tømrermester Jakob Ebbesen har en tømrervirksomhed i Fårvang, og her er overvægten af hans kunder private forbrugere. Han kan sagtens nikke genkendende til resultaterne i Dansk Byggeris nye forbrugerundersøgelse. Han oplever også en stigende tendens til, at kunderne prioriterer kvalitet og troværdighed frem for pris. Det fortæller Dansk Byggeri i en pressemeddelelse.

- Jeg laver mange tilbud og får ofte den tilbagemelding, at jeg ikke var den billigste, men at de vælger mig alligevel, fordi mit tilbud var det grundigste og mest troværdige, fortæller Jakob Ebbesen og fortsætter:

- Selvfølgelig er der kunder, som kun tænker på at få den billigste løsning. Det må de gerne. Men så gør jeg meget ud af, at de skal vide, hvad de får. Det er ikke noget problem, hvis vi får afstemt forventningerne inden, vi går i gang.

Prisen er ikke det vigtigste

Dansk Byggeri har i en undersøgelse spurgt de danske boligejere, hvad der er vigtigst for dem, når de skal benytte en håndværker. Resultatet er spændende, for forbrugerne er ikke - som man måske skulle tro - optaget af prisen eller hvor hurtigt, de kan få lavet en byggeopgave. De to forhold er blandt de mindst vigtige for forbrugerne.

Forbrugerne lægger mest vægt på, at håndværkeren er troværdig, leverer topkvalitet og har styr på de byggetekniske regler.

- God kundepleje handler om mange ting. Håndværket skal naturligvis være i orden, men undersøgelsen viser klart, at troværdighed og tillid er afgørende for, om kunden er tilfreds med resultatet. Som håndværker kan det derfor godt betale sig at bruge tid på den dialog og gensidige forventningsafstemning, der skal til, for at skabe et godt forhold til kunden, siger Inger Petersen Thalund, HR og kommunikationschef i Dansk Byggeri.

Danske kunder er loyale

Når en kunde anbefaler en håndværker til et familiemedlem eller en bekendt, er det en form for personlig blåstempling. Denne blåstempling fra en kunde til en anden er utrolig vigtig i forhold til at få flere kunder fremover. Hele 80 procent af de danske boligejere finder nemlig frem til deres håndværker via anbefalinger fra venner og bekendte, viser Bolius' Boligejeranalyse fra 2014.

- Vi danskere spørger helst i vores omgangskreds, når vi skal finde en håndværker til en ny byggeopgave. Derfor er service og god kundepleje alfa og omega i forhold til at få opgaver og omsætning i virksomheden, siger Inger Petersen Thalund.

Del artiklen:

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Send til en ven
  • Udskriv

Tip os, hvis du har en god historie

Klik her
Klik her

Lignende artikler

  • Gardit vinder pris for en ægte livredder
  • Prisfesten er ikke kun sjov og ballade
  • Håndværkerdyst hitter på Facebook
  • Nu skal der findes kandidater til årets Aluminium Byggepriser
  • Kritik: Kommuner vælger lav pris fremfor kvalitet
Se flere

Sponserede artikler

  • Æstetisk glasovenlys med komfort egenskaber og brandventilation
Se flere

Tilmeld nyhedsbrev

Modtag vores aktuelle branche­nyheder i din indbakke fem gange om ugen - mandag til fredag

Annoncér i nyhedsbrevet

Tilmeld nyhedsbrev

Modtag vores aktuelle branche­nyheder i din indbakke fem gange om ugen - mandag til fredag

Annoncér i nyhedsbrevet

Dagens mest læste

  • Aalborg: Sætter alment byggeri for 140 mio på pause
  • Henning Larsen lader propperne springe i franske Reims
  • Ny jernbane: Fra Odense til Aarhus på én time
  • Gilleleje-entreprenør med stort overskud - og klar, parat til de store fjernvarmeprojekter
  • Lokalt ejendomsselskab skal udbygge Esbjergs nye bydel
Læs alle artikler

Tilmeld nyhedsbrev

Modtag vores aktuelle branche­nyheder i din indbakke fem gange om ugen - mandag til fredag

Annoncér i nyhedsbrevet

Til toppen

Dagens byggeri sikrer den bredeste dækning af den samlede bygge- og anlægssektor

Dagens Byggeri

Kontakt

Dagens Byggeri
- en del af Byggefakta A/S
Stationsparken 25, 2. sal
2600 Glostrup
ISSN: 2445-5016
CVR: 30697812
+45 4445 6000

Redaktion

Kontakt os endelig
hvis du har en god historie,
nyhed eller pressemeddelelse.


+45 4445 6000
redaktion@dagensbyggeri.dk

Annoncering

Du kan læse mere om
annoncering i Dagens Byggeri
i Medieguiden.


+45 2380 8501
mikkel.saabye@byggefakta.dk

Support

Man-torsdag9:00 - 16:30
Fredag9:00 - 15:00
Har du problemer med sitet
eller brug for anden hjælp?

+45 4445 6000
dagensbyggeri@byggefakta.dk

Copyright © 2013-2021 Dagens byggeri - en del af Byggefakta A/S.
Læs vores behandling af personoplysninger og vilkår for brug.

Få nyhederne først

Vær på forkant med de mest aktuelle nyheder alle ugens dage. Tilmeld dig nyhedsbrevet og modtag en nyhedsoversigt fem gange om ugen - mandag til fredag - ganske gratis.


  • Facebook