Dagens Byggeri
https://www.dagensbyggeri.dk/
    • Håndværk
    • Kontakt
    • Om Dagens Byggeri
    • Nyhedsbrev arkiv
    • Medieguide
    • Sponseret
  • Byggeri & Arkitektur
  • Energi & Renovering
  • Erhverv & politik
  • Anlæg
  • Håndværk
https://www.dagensbyggeri.dk/
  • Byggeri & Arkitektur
  • Energi & Renovering
  • Erhverv & politik
  • Anlæg
  • Håndværk
  • Kontakt
  • Om Dagens Byggeri
  • Nyhedsbrev arkiv
  • Medieguide
  • Annoncørbetalt indhold
  • Sponseret

Send dit tip til redaktionen!

Felter markeret med * er påkrævede felter.

Små håndværkerfirmaer er for passive på nettet

Erhverv | Af Dan Bjerring | 31. okt. 2014 KL. 11:29

De mindre virksomheder er ikke gode nok til at benytte sig af markedsføring på nettet, viser en analyse fra Google. Foto: Colourbox.
81897_1
  • 81897_1

En analyse fra Google viser, at mange håndværkere fortsat alene bruger traditionel markedsføring via eksempelvis lokalaviser.

Mange brancher har forstået, at Internettet kan være vejen til ny omsætning, men det kniber for de mindre håndværkervirksomheder at tage nettet til sig som salgskanal.

De tror simpelthen ikke, at nogen søger efter deres ydelser på nettet, og det koster de små håndværksmestre omsætning

Google Danmark har gennemført en undersøgelse blandt Danmarks små og mellemstore virksomheder, og den viser, at eksempelvis håndværkere bruger traditionel markedsføring, som eksempelvis annoncer i lokalaviser, men de bruger sjældent digitale medier som Facebook og søgeportaler. De brancher der typisk halter efter, er de små håndværksmestre lige fra tømrere, murere og glarmestre til elektrikere og vvs.

Minimum en hjemmeside

- Vi har i vort seneste nyhedsbrev fortalt vore medlemmer, at det er vigtigt, at de også bruger de digitale medier i deres markedsføring, siger chefjurist Morten Frihagen fra Dansk Håndværk til Dagens Byggeri.

Han understreger, at enhver virksomhed - uanset om der er tale om en enkeltmandsvirksomhed eller en virksomhed med flere ansatte - som minimum bør have en hjemmeside, der indeholder de mest relevante oplysninger om virksomheden og gerne også referencer til tilfredse kunder.

Ifølge Google tjener en virksomhed i gennemsnit otte kroner hver gang de har brugt én krone på online markedsføring.

Eget domæne

- Det kan godt være, at mange fortsat anvender de lokale aviser til at finde håndværkere, men jeg tør næsten love, at alle unge bruger nettet. Det koster altså omsætning ikke at være på nettet. Og når man så har besluttet sig for at have et domæne - og det fås for ganske få kroner om året - så skal man sørge for at få en hjemmeside, der er spændende, indbydende og frem for alt professionel. Det er jo firmaets udstillingsvindue, så det er en god idé at sætte sig i kundens sted og spørge sig selv, om man ville blive fristet, siger Morten Frihagen, der forventer, at det om blot et års tid vil være meget få danske håndværkere, der ikke på den ene eller anden måde er aktive med markedsføring på nettet.

Del artiklen:

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Send til en ven
  • Udskriv

Tip os, hvis du har en god historie

Klik her
Klik her

Sponserede artikler

  • Hillerød Kommune udbyder storparcel til opførelse af ca. 71 boliger
  • Gp-link: Trafikværn og støjskærm som beskytter medarbejdere og beskytter mod støj fra byggepladsen
  • Kingspan rykker nærmere sine mål for klodens helbred
  • Nu dropper byggebranchen egne regneark og griber ud efter digitalt værktøj
  • I-Wood Denmark® halverer monteringstiden med patenterede 5G låseteknologi
Se flere

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev og hold dig opdateret på bygge- og anlægssektoren samtfå gratis adgang til nyheder, analyser og brancherapporter.

Annoncér i nyhedsbrevet

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev og hold dig opdateret på bygge- og anlægssektoren samtfå gratis adgang til nyheder, analyser og brancherapporter.

Annoncér i nyhedsbrevet

Dagens mest læste

  • På vej: NCC vil bygge parkeringshuse i træ
  • Skou Gruppen vinder svømmehal-sag i Roskilde: "Ærgerligt, når bygherren og rådgivere ikke vil lytte"
  • Landinspektør udvider i Vestdanmark - går efter 15 medarbejdere
  • Tidligere Cowi-boss i spidsen for grøn og nytænkende flok
  • Transparens: Platform letter arbejdet med bygninger i drift
  • Arkil-koncernen overgår målsætning - nærmer sig 4 milliarder
  • Niras vækster 10 pct. i både top og bund
  • Indgår aftale om 40.000 m2 medietech-by i Odense
  • Dansk Beton vil bruge mindre beton: Konstruktioner skal designes anderledes
Læs alle artikler

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev og hold dig opdateret på bygge- og anlægssektoren samtfå gratis adgang til nyheder, analyser og brancherapporter.

Annoncér i nyhedsbrevet

Til toppen

Dagens byggeri sikrer den bredeste dækning af den samlede bygge- og anlægssektor

Dagens Byggeri

Kontakt

Dagens Byggeri
- en del af Byggefakta A/S
Stationsparken 25, 2. sal
2600 Glostrup
ISSN: 2445-5016
CVR: 30697812
+45 4445 6000

Redaktion

Kontakt os endelig
hvis du har en god historie,
nyhed eller pressemeddelelse.


+45 4445 6000
redaktion@dagensbyggeri.dk

Annoncering

Du kan læse mere om
annoncering i Dagens Byggeri
i Medieguiden.


+45 2210 5272
Adam.berg@byggefakta.dk
+45 2380 8501
mikkel.saabye@byggefakta.dk

Support

Man-torsdag9:00 - 16:30
Fredag9:00 - 15:00
Har du problemer med sitet
eller brug for anden hjælp?

+45 4445 6000
dagensbyggeri@byggefakta.dk

Copyright © 2013-2021 Dagens byggeri - en del af Byggefakta A/S.
Læs vores behandling af personoplysninger og vilkår for brug.

Få nyhederne først

Vær på forkant med de mest aktuelle nyheder alle ugens dage. Tilmeld dig nyhedsbrevet og modtag en nyhedsoversigt fem gange om ugen - mandag til fredag - ganske gratis.


  • Facebook