Stor stilladsleverandør finder chef til ny afdeling i egne rækker
Forskallings- og stilladsleverandøren, Peri Danmark, vil med en ny afdeling tættere på kunderne, og det skal Alexander Hansen som ny chef sørge for kommer til at ske.
Det danske datterselskab af den tyske koncern, Peri, åbnede for nyligt en ny Customer Service-afdeling til at tage sig af almindelige serviceforespørgsler fra kunderne, opstart af projekter og varetage projektstyringen. Hidtil havde salgsingeniører taget sig af disse opgaver:
- Med den nye afdeling får vi fordelt ansvaret ud på flere folk, som skal optimere kunderejsen samt sikre, at vi får udnyttet vores medarbejderes kompetencer bedst muligt, siger adm. direktør Henrik Søgård Olsen og tilføjer:
- Samtidig vil det frigive mere tid til, at de kan fokusere på deres kerneopgaver. Kunderne er naturligvis nøgleordet i denne sammenhæng. Selvom kunderne er glade og tilfredse, kigger vi altid ind i, hvordan vi som leverandør kan gøre deres arbejde endnu nemmere.
Stort kendskab til organisationen
Til at lede den nye afdeling har Peri valgt at rekruttere internt, hvor valget er faldet på Alexander Hansen.
Han har i sammenlagt otte år været i virksomheden - de første tre år i teknisk afdeling og de seneste fem år som salgsingeniør/projektleder:
- Alexander var på mange måder et naturligt valg med sit store kendskab til organisationen, produkterne, kunderne og måden, vi generelt gør tingene på. Dertil har han et godt forhold til sine kollegaer og fra sin tidligere stilling som salgsingeniør/projektleder har han masser af erfaring med rollerne, som skal varetages i den nye afdeling, siger Henrik Søgård Olsen.
Det tyske moderselskab har mere end 60 datterselskaber fordelt på 90 lande og 160 lagerpladser. På verdensplan er der mere end 9.100 ansatte og en total omsætning sidste år på 1,68 mia. euro.