Dagens Byggeri
Dagens Byggeri
    • Håndværk
    • Kontakt
    • Om Dagens Byggeri
    • Nyhedsbrev arkiv
    • Medieguide
    • Sponseret
  • Byggeri & Arkitektur
  • Energi & Renovering
  • Erhverv & politik
  • Anlæg
  • Håndværk
Dagens Byggeri
  • Byggeri & Arkitektur
  • Energi & Renovering
  • Erhverv & politik
  • Anlæg
  • Håndværk
  • Kontakt
  • Om Dagens Byggeri
  • Nyhedsbrev arkiv
  • Medieguide
  • Annoncørbetalt indhold
  • Sponseret

Send dit tip til redaktionen!

Felter markeret med * er påkrævede felter.

Kom godt fra start med dit nybyggeri

Sponseret af AJ Produkter | 9. dec. 2021 KL. 10:05

117421_1
  • 117421_1

Sponseret indhold

Info

Er du i den heldige situation, at din virksomhed har vind i sejlene, og at du derfor har været nødt til at bygge nyt og udvide? I et nybyggeri har man en helt unik mulighed for at sætte sit eget præg på stedet og ikke mindst gøre det så optimalt som muligt for arbejdsgangene og medarbejderne.

Det kan have betydning for, hvor effektiv produktionen er og i sidste ende bundlinjen. Læs med her, hvor vi ser på vigtige indsatsområder for at komme godt fra start i det nye.

Efter en længere periode med stilstand er der de seneste par år virkeligt kommet gang i byggeriet igen, og mange steder har man svært ved at skaffe arbejdskraft. I nogle tilfælde må både private og erhverv vente i både halve og hele år, simpelthen fordi der mangler hænder.

Indretning af arbejdssteder

Indretningen af lokalerne er det vigtigste, når man flytter ind i et helt nyt byggeri. I mødelokalet skal der tænkes på både whiteboard tavle på hjul, projektor og lærred og et godt stort mødebord med behagelige stole til. Kontorerne skal gøres klar med skriveborde og -stole, belysning og grønne planter. Også produktionen og lageret skal være indrettet, så arbejdet kan foregå så smidigt og ikke mindst sikkert som muligt.

Et hyggeligt miljø til pauserne

Selvom reoler til erhverv og andre møbler, der relaterer sig til arbejdet, er vigtige, må man ikke glemme frokoststuen, hvor de ansatte skal sidde og spise deres mad og holde kaffepauser i løbet af dagen. Det betyder noget for medarbejderne, at der er rart at være, så belysning, gode stole og i det hele taget et hyggeligt miljø kan gøre en forskel for, om man synes, det er et godt sted at arbejde. Kaffemaskinen bør placeres, så alle nemt kan komme til den, og det samme gælder for opvaskemaskinen. Det er uhensigtsmæssigt, hvis folk skal kante sig forbi hinanden eller ligefrem stå i kø, for det går ud over effektiviteten og kan fremkalde sure miner.

Alt bør kontrolleres

Inden man kommer så langt som til at påbegynde indretningen, bør man dog gå en runde og se, om alt er, som man bestilte, da kontrakten om byggeriet blev skrevet under. Er der de stikkontakter, man var blevet lovet, overvågningskameraer, hotspots for internet og de armaturer på toiletterne, man havde ønsket? Alle disse ting er vigtige at have på plads fra starten, da de ellers kan blive glemt eller nedprioriteret og det nye sted ikke blev så fantastisk, som man havde drømt om og glædet sig til. Det kan desuden blive til gene for medarbejderne, hvis opsamlingsarbejder skal udføres i arbejdstiden, så også derfor bør man foretage en grundig kontrol af lokalerne, inden man tager dem i brug.

Del artiklen:

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Send til en ven
  • Udskriv

Tip os, hvis du har en god historie

Klik her
Klik her

Lignende artikler

  • Gode råd til dig der skal til at indrette dit nyrenoverede hjem
Se flere

Sponserede artikler

  • LUA - Fleksibel komplet badeværelseskollektion med æstestik og funktionel merværdi
  • Jens skulle bruge byggematerialer, han selv kunne bære
  • Nyt badeværelse sparer vand med Mars-teknologi
  • Nyt på markedet: Mere sikre og effektive byggepladser
  • Ny sort tagrende til moderne byggeri
Se flere

Tilmeld nyhedsbrev

Modtag vores aktuelle branche­nyheder i din indbakke fem gange om ugen - mandag til fredag

Annoncér i nyhedsbrevet

Tilmeld nyhedsbrev

Modtag vores aktuelle branche­nyheder i din indbakke fem gange om ugen - mandag til fredag

Annoncér i nyhedsbrevet

Dagens mest læste

  • Konkurser og opløsninger - uge 31
  • Teknikforretning fra Brøndby bliver landsdækkende
  • Analyse: Vækstdræber nr. 1 er bureaukrati og regler
Læs alle artikler

Tilmeld nyhedsbrev

Modtag vores aktuelle branche­nyheder i din indbakke fem gange om ugen - mandag til fredag

Annoncér i nyhedsbrevet

Til toppen

Dagens byggeri sikrer den bredeste dækning af den samlede bygge- og anlægssektor

Dagens Byggeri

Kontakt

Dagens Byggeri
- en del af Byggefakta A/S
Stationsparken 25, 2. sal
2600 Glostrup
ISSN: 2445-5016
CVR: 30697812
+45 4445 6000

Redaktion

Kontakt os endelig
hvis du har en god historie,
nyhed eller pressemeddelelse.


+45 4445 6000
redaktion@dagensbyggeri.dk

Annoncering

Du kan læse mere om
annoncering i Dagens Byggeri
i Medieguiden.


+45 2380 8501
mikkel.saabye@byggefakta.dk

Support

Man-torsdag9:00 - 16:30
Fredag9:00 - 15:00
Har du problemer med sitet
eller brug for anden hjælp?

+45 4445 6000
dagensbyggeri@byggefakta.dk

Copyright © 2013-2021 Dagens byggeri - en del af Byggefakta A/S.
Læs vores behandling af personoplysninger og vilkår for brug.

Få nyhederne først

Vær på forkant med de mest aktuelle nyheder alle ugens dage. Tilmeld dig nyhedsbrevet og modtag en nyhedsoversigt fem gange om ugen - mandag til fredag - ganske gratis.


  • Facebook