Dagens Byggeri
Dagens Byggeri
    • Håndværk
    • Kontakt
    • Om Dagens Byggeri
    • Nyhedsbrev arkiv
    • Medieguide
    • Sponseret
  • Byggeri & Arkitektur
  • Energi & Renovering
  • Erhverv & politik
  • Anlæg
  • Håndværk
Dagens Byggeri
  • Byggeri & Arkitektur
  • Energi & Renovering
  • Erhverv & politik
  • Anlæg
  • Håndværk
  • Kontakt
  • Om Dagens Byggeri
  • Nyhedsbrev arkiv
  • Medieguide
  • Annoncørbetalt indhold
  • Sponseret

Send dit tip til redaktionen!

Felter markeret med * er påkrævede felter.

Coronaforsinket Caddy er klar

Erhvervsbiler | Af Jess Ulrik Verge | 8. jan. 2021 KL. 13:30

VW Caddy 5 Cargo er på gaden med mere plads i lastrummet og flere muligheder for at øge sikkerheden. Pressefoto.
114058_1
  • 114058_1

Efter snart et år i kulissen er den nye VW Caddy nu rullet frem på den danske scene med lidt forsinkelse på grund af pandemien.

Som sædvanligt med Volkswagen skal man have den gamle og den nye bil til at stå ved siden af hinanden for præcist at kunne se de ydre forskelle.

Således ligner femte generation af Caddy den fjerde generation, selv om den er bygget på MQB-platformen, der i et par generationer er blevet brugt til produktion af Golf-modellerne.

Den blev præsenteret for offentligheden første gang den 20. februar sidste år i Tyskland, og den danske importør forventede dansk introduktion i fjerde kvartal af 2020. På grund af sundhedskrisen blevet den lidt forsinket, men er ude hos forhandlerne nu.

Den nye Caddy er i hovedtræk lidt større end forgængeren, lige som den kan fås med mere sikkerhedsudstyr og infotainment. Desuden har den i følge producenten fået mere personvognsagtige køreegenskaber.

Caddy fås i en normal længde, der hedder Cargo, og i en ekstra lang udgave, der hedder Maxi. Denne kommer lidt senere på året. Den normale version er vokset med 9 cm i længden og 6 cm i bredden. Desuden er bilen blevet 5 cm lavere.

Bedre plads i lastrummet

Et relativt smalt varerum har tidligere været en af Caddy's svagheder, men nu er det muligt at læsse en Euro-palle sideværts ind, mens 14 cm bredere skydedøre betyder, at man kan læsse yderligere en Euro-palle ind den vej.

rich-media-1
Den nye VW Caddy kan modtage en standardpalle på tværs. Pressefoto.

Til den nye Caddy kan der fås i alt 19 assistentsystemer. For eksempel Travel Assist, der kombinerer den adaptive fartpilot med vognbaneassistenten. Andre eksempler er automatisk nødbremse og Trailer Assist, der assisterer ved manøvrering med en trailer.

Motorprogrammet består af fire effektvarianter af den samme to-liters dieselmotor, nemlig 75, 102 og 122 hk. Alle varianter er koblet til forhjulstræk og en seks-trins manuel gearkasse. Topudgaven fås dog med en 7-trins automatik.

Priserne starter ved 134.797 kr. for varianten med 75 hk. 102-hestes udgaven koster fra 146.617 kr., og varianten med 122 hk koster 169.139 kr. med 6-trins manuelt gear og 182.022 kr. med 7-trins DSG-gearkasse.

El- og hybridugaver er ikke til rådighed. Til voty.dk siger importøren, at der i 2024 kan ventes en opladningshybrid-version, men at der ikke vil komme nogen el-udgaver. Vil man køre elvarebil i denne klasse med VW-emblem i fronten bliver det i form af den kommende Id.Buzz Cargo i 2023.

rich-media-2
Der er mulighed for fuld connectivity, og i kabinen er der mulighed for fuldt digitaliseret instrumenthus. Pressefoto.

Del artiklen:

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Send til en ven
  • Udskriv

Tip os, hvis du har en god historie

Klik her
Klik her

Lignende artikler

  • Euro Ncap ranglister varebilernes sikkerhed
  • Årets Varebil: Ford løb med prisen
  • Mester er lige om hjørnet
  • El-drevne varebiler fra Kina til Danmark
  • Nu kan Fords varebiler køre på madolie
Se flere

Sponserede artikler

  • LUA - Fleksibel komplet badeværelseskollektion med æstestik og funktionel merværdi
  • Jens skulle bruge byggematerialer, han selv kunne bære
  • Nyt badeværelse sparer vand med Mars-teknologi
  • Nyt på markedet: Mere sikre og effektive byggepladser
  • Ny sort tagrende til moderne byggeri
Se flere

Tilmeld nyhedsbrev

Modtag vores aktuelle branche­nyheder i din indbakke fem gange om ugen - mandag til fredag

Annoncér i nyhedsbrevet

Tilmeld nyhedsbrev

Modtag vores aktuelle branche­nyheder i din indbakke fem gange om ugen - mandag til fredag

Annoncér i nyhedsbrevet

Dagens mest læste

  • Første i verden: Ørsted øger energikrav til alle sine leverandører i byggeriet
  • MT Højgaard skal bygge ny bro over Guldborgsund
  • LCA: Ny regnemodel giver gennemsigtige data
  • Ny data-ordbog skal minimere fejl og tvister i byggeriet
  • Grønlands boligminister tager danske erfaringer med sig hjem
  • Building Green hylder også det gode samarbejde og initiativ
  • Flere 'Til salg'-skilte, men udbuddet er stadig historisk lavt
  • Stor vækst og udvikling - Syddjurs søger ambitiøs investor
  • Friis & Moltke og Rambøll vinder grønlandsk diabetescenter
Læs alle artikler

Tilmeld nyhedsbrev

Modtag vores aktuelle branche­nyheder i din indbakke fem gange om ugen - mandag til fredag

Annoncér i nyhedsbrevet

Til toppen

Dagens byggeri sikrer den bredeste dækning af den samlede bygge- og anlægssektor

Dagens Byggeri

Kontakt

Dagens Byggeri
- en del af Byggefakta A/S
Stationsparken 25, 2. sal
2600 Glostrup
ISSN: 2445-5016
CVR: 30697812
+45 4445 6000

Redaktion

Kontakt os endelig
hvis du har en god historie,
nyhed eller pressemeddelelse.


+45 4445 6000
redaktion@dagensbyggeri.dk

Annoncering

Du kan læse mere om
annoncering i Dagens Byggeri
i Medieguiden.


+45 2380 8501
mikkel.saabye@byggefakta.dk

Support

Man-torsdag9:00 - 16:30
Fredag9:00 - 15:00
Har du problemer med sitet
eller brug for anden hjælp?

+45 4445 6000
dagensbyggeri@byggefakta.dk

Copyright © 2013-2021 Dagens byggeri - en del af Byggefakta A/S.
Læs vores behandling af personoplysninger og vilkår for brug.

Få nyhederne først

Vær på forkant med de mest aktuelle nyheder alle ugens dage. Tilmeld dig nyhedsbrevet og modtag en nyhedsoversigt fem gange om ugen - mandag til fredag - ganske gratis.


  • Facebook