Våd sommer booster omsætningen
Erhverv | Af Torben Jastram |
Vandfyldte kældre, utætte tage og vinduer har givet skadeserviceafdelingen i E&P service en særdeles travl sommer, hvor de har rykket ud til over 80 store vandskader.
Ifølge Sven Mortensen, direktør i E&P service, har der været brug for alle mand - og alle affugtere - denne våde sommer, der har givet ekstraordinær travlhed. E&P service er Enemærke & Petersens serviceforretning, som udfører bygningsvedligeholdelse af ejendomme og akut skadeservice. F.eks. i forbindelse med skybrud, hvor E&P service rykker ud og stopper skaden, affugter, sanerer og reetablerer.
- Vi har været ude til over 80 store vandskader i juli og august - det er mange flere skadesager end på en normal sommer og lige nu ser vi på et sommerregnskab, hvor der bliver lagt omkring 50 procent oven i den normale omsætning, siger han.
E&P service har fortrinsvis været ude hos erhvervskunder, som er blevet overrasket af et skybrud eller voldsom regn.
- Erhvervskunderne har f.eks. stået med store ejendomme, hvor hele varmecentraler pludselig er oversvømmet med vand - nogen gange har vi pumpet flere tusind liter vand op fra sådan en kælder og så rengjort og sat affugter op. Andre steder har utætte tage og vinduer været problemet og så har vi både udbedret skaden og repareret tage og vinduer, fortæller Sven Mortensen.