Facebook skal sikre gulvlæggerbranchen
Håndværk | Af Niels Johan Juel Jensen |
Gulvbranchen bruger nu Facebook til at tiltrække de unge til en uddannelse som gulvlægger.
Facebook er en god platform, når man vil skabe opmærksomhed omkring en uddannelse. Det faktum vil Gulvbranchen nu udnytte, hvor de - i forbindelse med DM i Skills - lancerer en ny Facebook-side. Formålet er ganske enkelt at øge unges kendskab til gulvlæggerfaget for at forhindre mangel på kvalificeret arbejdskraft. Facebook-siden har fået navnet "Bliv gulvlægger".
- Vi er kommet på Facebook for at udbrede kendskabet til gulvlæggeruddannelsen. Vi tror på, at flere vælger uddannelsen, hvis de bliver oplyst om de gode job- og indtjeningsmuligheder, man har som gulvlægger, siger branchechef i Gulvbranchen i Dansk Byggeri, Anders Hjorth Jensen, i en pressemeddelelse.
- Vi har også arrangeret et event ved DM i Skills for at tiltrække de mange unge folkeskoleelever, der besøger mesterskaberne. Ved Gulvbranchens stand bliver der uddelt T-shirts med ordspillet "Vil jeg være gulvlækker?", og hvis de tager et selfie til Facebooksiden med den på, kan de vinde en iPad, fortsætter Anders Hjorth Jensen.
DM i Skills plejer at tiltrække omkring 50.000 folkeskoleelever fra hele landet. Mesterskabet finder i år sted i Gigantium i Aalborg den 26.-28. januar, hvor blandt andre seks gulvlæggere dyster om at blive Danmarks bedste gulvlæggerlærling.