Moderat vokseværk gennem 30 år
Erhverv | Af Torben Jastram |
Medarbejderstaben hos Dalmose El-service er vokset stille og roligt fra to til 25 gennem tre årtier.
Den 1. november er det præcis 30 år siden, at en ung overmontør ved navn Tommy Sejr Møller etablerede sin egen lille, lokale el-installatørvirksomhed. Han boede i den lille by Dalmose, og firmaet kom derfor til at hedde Dalmose El-Service A/S.
I løbet af tre årtier har den sydvestsjællandske bys lille el-installatør kontinuerligt vokset sig større og er i dag en innovativ og ambitiøs virksomhed med domicil i Slagelse med både nationale og internationale virksomheder i kundekredsen. Senest har Dalmose El-Service A/S underskrevet en serviceaftale om vedligehold af Skandinaviens største solcelleanlæg på Lerchenborg Gods.
Vi har et princip om, at alle vores medarbejdere skal på kursus én gang om året.
Medejer Ole Richter Christensen
Dalmose El-Service A/S
Et vellykket generationsskifte
For halvandet år siden solgte Tommy Sejr Møller sine sidste aktier i Dalmose El-Service A/S til Brian Petersen, der nu er direktør og medejer af virksomheden sammen med Ole Richter Christensen, som købte sig ind i virksomheden allerede i 2006. Forinden aktiekøbet i virksomheden havde både Ole og Brian arbejdet som elektrikere i Dalmose El-Service A/S i flere år.
Tommy Sejr Møller arbejder nu som overmontør i Dalmose El-Service A/S og bistår de to nye ejere med sin rutine og mangeårige erfaring:
- Vi har haft en stille og rolig overgang, siden Brian blev medejer. De kunder, der har været med fra starten, kommer derfor ikke til at lide afsavn, når jeg stopper i virksomheden. Nu tager de unge over, og jeg er sikker på, at virksomheden fortsætter sin positive udvikling i Brian og Oles hænder. Det er med ro i sindet, at jeg siger på gensyn, siger Tommy, der ikke kun fejrer Dalmose El-Service A/S 30 års jubilæum den 1. november, men også sit eget 30 års jubilæum i virksomheden.
Den gennemsnitlige anciennitet i Dalmose El-Service A/S er skyhøj, hvor flere medarbejdere har været med i mere end 20 år. De lange ansættelsesperioder har Brian og Ole stort fokus på at bibeholde.
- Vi har et princip om, at alle vores medarbejdere skal på kursus én gang om året. Det giver glade medarbejdere og en konkurrencemæssig fordel, når nye teknologier og forretningsområder vinder frem, siger Ole Richter Christensen.