Ny byggepladsløsning fra Stark
Byggecenterkæden Stark har netop lanceret en isoleret byggepladsløsning.
For en entreprenørvirksomhed i Aalborg har 2019 ikke kun budt på en rigtig stor entreprise med blandt andet udskiftning af over 1000 vindueselementer, den nordjyske virksomhed er også første bruger af en byggepladsløsning, byggecenterkæden Stark netop har lanceret. Det er en isoleret håndværkerbutik, der er rykket helt ud til projektet og øger effektiviteten i renoveringsprocessen af et stort boligkompleks i det nordjyske, skriver Stark i en pressemeddelelse.
Selvom vinteren i år har været mild, er der mange materialer, der ikke kan tåle frost eller kulde som fx silikone, fugemasse og lim, ligesom elektrisk værktøj heller ikke har godt af kolde danske nætter. Håndværkerbutikken tilbyder, at håndværkerne har langt størstedelen af det, de skal bruge i nærheden og derfor slipper for at skulle bruge unødig tid på at køre til og fra arbejdspladsen.
Netop spildtid er, ifølge en undersøgelse fra Aalborg Universitet, en af håndværkernes største fjender i en tid, hvor opgaver og kunder ofte står i kø. Undersøgelsen viser, at op mod 66 procent af tiden bliver taget fra håndværkeren med unødige opgaver, der ikke bidrager til at færdiggøre projektet.
Investerer i kundernes forretning
- Det handler i bund og grund om hurtige og præcise leverancer, fordi det er så afgørende, at vi får leveret så tæt på selve opgaven som muligt. Vi arbejder ud fra et princip om, at materialerne skal være den mindste af håndværkernes bekymringer, derfor investerer Stark løbende i løsninger, der gør det nemmere at være håndværker. Når vi nu satser på de isolerede små butikker, så er det fordi, vi har identificeret et problem, vi kunne løse med isolerede containere, der fungerer som fremskudte håndværkerbutikker, forklarer Peter Foss, logistiskdirektør i Stark og fortsætter:
- Det spørgsmål, vi altid stiller os selv, er: Hvordan skaber vi værdi til vores kunders forretning? Indimellem er det de store forkromede løsninger der skal til og andre gange er det lige til højrebenet som for eksempel med containerne.
Altid materialer lige ved hånden
Som i enhver butik skal hylderne løbende fyldes op, og det gælder også håndværkerbutikken. Udover den dedikerede Stark medarbejder, som kontinuerligt fylder op, er der også mulighed for at bestille varer via en app, der også lanceres inden længe.
- Bestillingsappen er et godt supplement, der letter dagligdagen, men der skal ikke herske tvivl om, at vi sætter rådgivning og den personlige vejledning af håndværkerne meget højt på agendaen. Nye løsninger og digitale muligheder er der, hvor vi igen og igen beviser, at vi tænker hele vejen rundt om kundernes forretning. Kravene til godt håndværk og håndværkerne har ændret sig, og her kan Stark bruge sin styrke og størrelse, så også de små og mellemstore virksomheder fortsat kan drive sund forretning, afslutter Peter Foss i pressemeddelelsen fra Stark.