Ajos har succes med pavillonerne
Ajos' regnskab for 2018 viser markant vækst i omsætning og indtjening - ikke mindst takket være nye fokusområder.
Selv om moderskibet MTH Group taber penge, er det ikke alle dele af forretningen, hvor det går dårligt.
I datterselskabet Ajos A/S, som hidtil primært har ernæret sig ved udlejning af maskinel til byggeriet, har man en solid bundlinje i 2018. Resultatet af den ordinære drift ligger på 25,1 millioner kroner mod 24,1 året før. Samtidig er omsætningen vokset med 16,6 procent til nu 285,8 millioner. Men det er på udlejning, at man vækster mest. I dag opnår selskabet mere end 55 procent af sin omsætning uden for sit oprindelige fokusområde.
- Den positive udvikling i Ajos skyldes først og fremmest, at vi har opbygget et team og et digitaliseret opfølgningssystem, som resulterer i stor eksekveringskraft og dermed solide økonomiske aflejringer på top og bund, siger administrerende direktør Ole Wamsler og uddyber:
- For tre år siden var Ajos et traditionelt udlejningsfirma. I dag er vi gået fra at være en lille spiller på pavillonmarkedet til at være én af hovedaktørerne. Og vi henter en stor del af vores vækst, blandt andet ved at opstille rigtig mange topmoderne pavillon-løsninger hos ikke mindst kommunerne, siger han.
Alle gode gange tre
Det er nu tredje år i træk, at Ajos skaber vækst og indtjening, samtidig med at virksomheden har været gennem en kraftig turnaround og massive investeringer.
- Vi er ikke en del af lavprismarkedet. Vi lever højt på, at vi leverer en høj kvalitet, og vi gør det i høj hastighed. Vi har eksempler på, at der kun er gået 8-11 uger fra, at vi er begyndt på en bar mark, til vi har afleveret nøglerne.
Foruden pavilloner leverer Ajos også skure og moduler, kraner og hejs samt byggepladsindretning og midlertidige installationer, som eksempelvis el, varme og affugtning.